סמוטריץ': "התפיסה צריכה להיות בנויה על הרתעה"

מהדורת הבוקר 2 Comment on סמוטריץ': "התפיסה צריכה להיות בנויה על הרתעה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ב'מהדורת הבוקר': "צריך לאסוף כלי נשק במגזר הערבי אבל זהו מבצע קשה לביצוע והיעילות מוטלת בספק. הגינוי של ראשי המפלגות הערבים לפיגוע – היא צביעות מלאה"

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על הפיגוע הקשה אמש בחדרה: "הרבה שנים יש מי שמנסה להאבק בהחזרת שכינה לציון ובמפעל התחיה הלאומי שלנו כאן בארץ ישראל, זה כואב ומכה בנו חללים אבל צריך להתגבר ולנצח. כמובן שעלינו להתפלל, אבל יש גם דברים שריך לעשות טוב יותר".

לדבריו "ודאי שצריך לאסוף את כלי הנשק במגזר הערבי, אבל מדובר על הרבה מאוד – כמאה אלף על פי הנתונים הרשמיים ולהערכתי יש יותר. זה תהליך שיקח זמן ומאוד קשה לייצר בו משהו הרמטי. הבעיה היא איננה הנשק אלא המוטיבציה והרצון להשתמש בו".

הוא הסביר "התפיסה צריכה להיות בנויה על הרתעה, כאשר אנשים יבינו שהמחיר של השימוש בנשק הוא בלתי נסבל – הם יחשבו על זה עשר פעמים".

"צריך לקחת את המחבלים האלה ולהרוס את הבתים שלהם ושל משפחותיהם, לשלול להם את האזרחות ולגרש אותם אל מעבר לגבול, לזרוק אותם בסוריה או בלבנון. צריכה להיות אכיפה חד משמעית וכל מי שמעלה סרטון ברשת עם נשק נכנס לכלא להרבה מאוד שנים וצריך להשתמש גם במעצרים מינהליים".

סמוטריץ' הדגיש: "צריך להבין גם את ההבדל מאירוע פלילי, יש את הכלי הפלילי שבו המדינה משתמשת כדי לעקור תופעות שוליים חברתיות, אבל יש כלים אחרים לחלוטין של מלחמה מול אויב שרוצה להשמיד את המדינה ופה צריך כלים הרבה יותר דרסטיים. ברגע שתהיה הרעתה חד משמעית המוטיבציה של מי שמשתמש בנשק תרד".

הוא התייחס לתגובות השמאל לפיגוע: "אלה בדיוק אותן תגובות שהיו אז, שלא מדובר במחבלים שרוצים לרצוח יהודים אלא ב'אויבי השלום'. זו טמינת ראש בחול של בת יענה. מנהיגים מנותקים שמצטלמים בפסגות מדיניות בזמן שאזרחי ישראל נרצחים בטרור אזכר".

"טרור נובע מתקווה ולא מיאוש, יש להם תקווה להשיג באמצעותו הישגים וכאשר היא מרקיעה שחקים והם מנהלם את המדינה הוא מרים ראש".

ביחס לגינוי של המפלגות הערביות לפיגוע, אמר סמוטריץ': "זו צביעות, מי שמכבד את ראאד סלאח, תומך טרור ומסית לטרור – אחד מאנשי הדת קיצוניים והמסוכנים ביותר בישראל, מי שמחבק אותו והופך אותו לגיבור לאומי – כל גינוי שלו לטרור הוא שקר וצביעות".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    סמוטריץ ובין גביר הכי טובים מכל הממשלה הזאת

    1. בשונה מסמוטריץ' איתמר בן גביר מגיע לכל אירוע ביטחוני וסמוטריץ' רק מתראיין באולפנים וגם אמיר אוחנה יותר ימני מסמוטריץ' שהוא ימין מתון וסמוטריץ מטיל ספק ביעילות של חסימת הברחות הנשק ותפיסת הנשק מהקיצוניים ומנסור עבאס יחד עם ממשלת הכישלון שקמה במירמה ותלויה בתומכי טרור וכנופיית שילטון החוק צריכים לעמוד לדין